NetVisor | התקנת תוכנת מעקב פיקוח, ניטור ותיעוד מחשבי העובדים ברשת

ניטור יעיל על כלל המחשבים בזמן אמת וביצוע פעולות ברשת, ניטור יעיל והתרעות

הוראות התקנת והגדרת תוכנת NetVizor ברשת ארגונית

כיצד להתקין את NetVizor ב-10 שלבים פשוטים ומהירים (לאחר שרכשתם את התוכנה, קיבלתם אישור וקישור להורדה).

לאחר שרכשתם רישוי עבור NetVizor, ייתכן שתזדקקו לעזרה בהתקנת NetVizor ברשת הארגונית. אנו ממליצים לכם לקרוא ולהשתמש בהוראות אלה בכל רשת ארגונית אותה תהיו מעוניינים לנטר.

NetVizor כוללת שני יישומים להתקנה על מחשב המשתמשים / עובדים ועל מחשב המנהל:  Client NetVizor (NVClientInstall.exe):  מבצעת הקלטה וניטור בפועל של המחשב האישי.

יישום זה חייב להיות מותקן בכל מחשב שברצונך לפקח לצורך ניטור ושליטה.   NetVizor Viewer (NVViewerInstall.exe): יישום זה מאפשר לך לצפות בכל מחשבי המחשב בקבוצת הרשת המקומית שלך.

בעזרת יישום זה תוכלו בקלות להצביע וללחוץ על מחשבים שונים כדי לצפות בכל הפעילויות ממיקום מרכזי. יישום זה ניתן להתקנה על כל מחשב שממנו תרצה לעקוב אחר הרשת שלכם.

לפני התקנת NetVizor ייתכן שיהיה עליכם לבצע מספר פעולות על מנת להכין את המחשבים להתקנה:

ראשית, אם מותקנת תוכנת אנטי וירוס או תוכנת ריגול עליך להשבית אותה באופן זמני (לפחות). יש לכבות כל תכונת הגנה אוטומטית או סריקה בזמן אמת. לאחר שתסיימו להתקין את NetVizor תרצו להוציא את קבצי NetVizor מסריקת האנטי -וירוס שלכם – עיינו בסעיף ‘הגדרת האנטי וירוס/תוכנת ריגול’ למטה.

שנית , אם אתה משתמש ב- Windows Vista או ב- Windows 7/8, תרצו להשבית את תכונת UAC שבה משתמשת Windows. תכונת UAC יכולה למנוע ניטור הקשות מלפעול כראוי, ו/או שמירת שינויים בהגדרות NetVizor.

שלישית , ודאו שאתם מתקינים תחת חשבון עם גישת מנהל. ב- Windows Vista או Windows 7/8/10 תוכלו ללחוץ לחיצה ימנית על קובץ ההתקנה של NetVizor שהורדתם ולבחור בפקודה ‘הפעל כמנהל’ כדי להבטיח זאת אם אינכם בטוחים אם חשבון המשתמש שלכם הוא מנהל מערכת או לא.

 

שלב 1

השלב הראשון שעליכם לבצע הוא להעתיק את הקובץ NVClientInstall.exe למחשב/ים שברצונכם לנטר. לאחר שהקובץ נמצא במחשב האישי שלכם – הקליקו על  NVClientInstall.exe כדי להתחיל בהתקנה (או לחיצה ימנית עליו – ולאחר מכן הקישו על פתיחה).

לאחר ההתקנה תוכלו למחוק קובץ זה!

תוכנת_מעקב_מחשבי_עובדים_netvizor_הוראות_התקנה_ארגונית_2

ניתן להתקין הקליינט של NetVizor במחשב תוך שניות. ההתקנה מוגדרת בעצמה, כך שתצטרך ללחוץ פעמיים על הקובץ NVClientInstall.exe. ההתקנה אורכת מספר שניות – באופן נסתר לגמרי.

ברירת המחדל של הגישה לממשק המקומי (“HOTKEY“)לגישה לתוכנה היא CONTROL+ALT+SHIFT+M וסיסמת ברירת המחדל היא ‘spytech’. לאחר שתיגשו לתוכנה תוכלו לשנות את הסיסמה, לציין הרשאות גישה, לשנות הגדרות רישום וכו ‘כאשר הלקוח יותקן הוא יתחיל ניטור אוטומטית ויהיה זמין לגישה מרחוק.

נתיב התקנה של 32 סיביות של Windows: x: \ קבצי תוכנה \ nvclient \ sysdiag.exe
נתיב התקנה של 64 סיביות של Windows: x: \ קבצי תוכנה (x86) \ nvclient \ sysdiag.exe

שלב 2

ההתקנה של NetVizor תימשך מספר שניות מועט ותותקן בהסתר מוחלט, מוגדרת מראש, ותתחיל לפקח על המחשב באופן מיידי. הלקוח מותקן בתיקיית קבצי התוכנית nvclient (כפי שמוצג בתמונה למטה).

תוכנת_מעקב_מחשבי_עובדים_netvizor_הוראות_התקנה_ארגונית_3

שלב 3

בשלב זה “קליינט” NetVizor כבר מוגדר לנטר את המחשב. עם זאת, כמנהלי רשת, ייתכן שתרצו לאפשר אחסון יומנים (לוגים) בתיקיית בשרת כך שתוכלו לעקוב אחר משתמשי הרשת ממיקום מרכזי מבלי שיהיו מקוונים/פעילים. לשם כך ניגש ללקוח NetVizor על ידי הקשה על
CONTROL+ALT+SHIFT+M ולאחר מכן הזנת הסיסמה.   כאשר חלון NetVizor פתוח , יש ללחוץ על “רישום פעילויות” -> הגדרת מיקום אחסון.

תוכנת_מעקב_מחשבי_עובדים_netvizor_הוראות_התקנה_ארגונית_4

שלב 4

עליכם להזין נתיב תיקייה משותפת (מרכזית) שלכל המחשבים המנוטרים יש גישה לקריאה/כתיבה. בתיקייה זו יישמר המידע.

אנו ממליצים לתת שם לתיקייה המשותפת ‘יומני $’ – או שם שמסתיים ב- ‘$’ – $ מציין שהתיקייה מוסתרת ברשת – כך שמשתמשים לא יוכלו לעיין/לצפות בה. אנו ממליצים גם לבחור את התכונה ‘סיווג יומנים’ כך שהצופה יראה את יומני המחשב המסווגים לפי שם משתמש. אם תבחר לא לסווג יומנים עדיין תוכל להציג יומני מחשב זה באמצעות ממשק הצפייה של NetVizor, אך כל היומנים יכילו פעילויות לכל המשתמשים במחשב זה, בניגוד למיון על פי שם משתמש.

לאחר שהגדרתם תיקייה משותפת ונכנסתם ל- NetVizor, לחצו על “אישור”. עתה תתבקשו להפעיל מחדש את NetVizor. תוכלו להריץ אותו מנתיב קבצי התוכנית \nvclient\sysdiag.exe שהוזכר לעיל, או שתוכלו פשוט לאתחל את המחשב.

הקליינט מותקן ומוגדר כעת.

תוכנת_מעקב_מחשבי_עובדים_netvizor_הוראות_התקנה_ארגונית_5

שלב 5

כעת, לאחר ש-NetVizor מוגדר, יהיה עליך להגדיר את “יישום הצפייה והניהול” (NVViewerInstall.exe) לצפייה מרכזית ברשת. NetVizor תשאל אתכם אם ברצונכם לסרוק אוטומטית את הרשת כדי שיוכלו להוסיף מחשבים לצפייה וניהול, עליכם להגדיר את “יישום הצפייה והניהול” כך שיוכל לגשת אל תיקיית אחסון היומן המשותפת שבה אתם מאחסנים את הלוגים.

לחצו על “הגדרת מיקומי אחסון יומנים” בתפריט “אפשרויות” כדי להתחיל את התצורה.

תוכנת_מעקב_מחשבי_עובדים_netvizor_הוראות_התקנה_ארגונית_6

שלב 6

תיקייה זו היא אותה תיקייה שהגדרתם עבור קליינט NetVizor בעבר. אם ממשק הניהול מותקן במחשב האישי עם התיקייה המשותפת המשמשת לאחסון, תוכלו פשוט להשתמש בנתיב המקומי – כפי שמוצג להלן, אחרת עליכם להשתמש באותו נתיב משותף שבו השתמשת עבור כל הלקוחות שהתקנת בעבר. שימו לב שאתם יכולים להוסיף יותר ממיקום אחסון אחד לרשימה – כך תוכלו להציג מיקומי שיתוף מרובים מרשתות משנה ושרתים.

לאחר שתגדירו את מיקום התיקייה הקישו על שמירה כדי להמשיך.

תוכנת_מעקב_מחשבי_עובדים_netvizor_הוראות_התקנה_ארגונית_7

שלב 7

לאחר שמירת מיקומי היומן ה- Viewer יתחדש אוטומטית – ואמור להציג את כלל משתמשי הרשת שנרשמים על ידי הקליינטים שהתקנתם

תוכנת_מעקב_מחשבי_עובדים_netvizor_הוראות_התקנה_ארגונית_8

שלב 8

לצפייה בפעילויות של משתמש יש להקיש באמצעות לחצן העכבר הימני על שם משתמש. יוצג לכם תפריט לבחירת הפעילויות שברצונכם להציג עבור המשתמש המרוחק.

תוכנת_מעקב_מחשבי_עובדים_netvizor_הוראות_התקנה_ארגונית_8

שלב 9

במידה ויש צורך להוסיף מחשבים לניטור, תוכלו להוסיף בכל עת מחשבים אלה באמצעות NetVizor על ידי לחיצה על “הוסף מחשב” בתפריט “ניהול מחשבים” ובתנאי כמובן שכמות הרישיונות שרכשתם מכסה את כלל המחשבים.

תוכנת_מעקב_מחשבי_עובדים_netvizor_הוראות_התקנה_ארגונית_9

שלב 10

זהו זה! NetVizor בשלב זה מוכנה למשימות הניטור ולמעקב ברשת! על מנת להתחבר מרחוק לתחנות עבודה מרוחקות לחץ לחיצה כפולה או לחיצה ימנית על מחשב אותו תרצו לנטר. השתמשו בתכונות ניטור בזמן אמת וסקירת רשת חזותית כדי להציג את השימוש ברשת בזמן אמת, ובתפריט דו”חות כדי ליצור דוחות מפורטים המפרטים את השימוש במחשב ברשת שלכם.

תוכנת_מעקב_מחשבי_עובדים_netvizor_הוראות_התקנה_ארגונית_10
NetVizor ברחבי הרשת – הגדרות ופריסה
 

מכיוון ש- NetVizor מותאמת לשימוש ברשת, קל מאוד לפרוס אותו ברשת ה- LAN שלך. שלוש השיטות להלן יראו לך כיצד ניתן לפרוס את NetVizor ברחבי הרשת שלך.

שיטה אחת – התקנת רשת מרחוק

ניתן להתקין את NetVizor במהירות מרחוק ברחבי הרשת באמצעות NetVizor Viewer מבלי לבקר בכל מחשב. עיין במדריך ההתקנה החזותי כאן לקבלת הדרכה מפורטת.

לפתרון בעיות עבור שיטת ההתקנה של רשת מרוחקת עיין בשאלות הנפוצות של NetVizor כאן .

שיטה שניה – התקנת קובץ אצווה

1. צרו קובץ .bat עם השורה “\\ server-name \ netvizor-folder \ NVClientInstall.exe” (ללא מרכאות), כאשר שם השרת הוא שם השרת ברשת שלך, ו- netvizor-folder הוא שם התיקיה המשותפת המאחסנת את NVClientInstall.exe.

2. אם ברצונך ליצור בעבר הגדרות מסנן/תוכנית NetVizor שהוחלו עם קובץ האצווה שלכם, העתק את קבצי nvopts.dat, nvfa.dat ו- nvfw.dat מתיקיית Windows שלך לתוך \\ שרת-שם \ netvizor-תיקייה \ מַדרִיך. לאחר מכן הוסף את השורה הבאה לקובץ האצווה שלכם (החלף % windir % בשם ספריית Windows במחשב היעד (כלומר: WINNT או Windows)

  • עבור Windows XP /200x:

    XCOPY /S /Y \\ שם שרת \ netvizor-folder \*. Dat %ALLUSERSPROFILE %\ Application Data \*. Dat

  • עבור Windows Vista/7/8/10:

    XCOPY/S/Y \\ server name \ netvizor-folder \*. Dat %ALLUSERSPROFILE %\ sa \*. Dat

3. הפעילו את קובץ האצווה על כל מחשב שבו ברצונכם להתקין את NetVizor – הקליינט יתקין בעצמו בהסתר, כמתואר לעיל.

קובץ אצווה לדוגמה (העתק והדבק בפנקס רשימות ושמור כקובץ .bat לשימוש):

REM יוצר חיבור לתיקיית NetVizor המשותפת …
NET USE \\ שרת \ netvizor-folder \
REM המריץ את מתקין NetVizor הראשי
\\ שרת \ netvizor-folder \ NVClientInstall.exe
העתקת REM על ההגדרות שנעשו בעבר ב- NetVizor ו- מסננים
XCOPY /S /Y \\ שם שרת \ netvizor-folder \*. dat %ALLUSERSPROFILE %\ sa \*. dat
REM מוחק את חיבור הרשת …
NET USE /DELETE \\ server-name \ netvizor-folder \

שיטה שלוש – התקנת תיקיית Login

1. מקמו את הקובץ NVClientInstall.exe בתיקיית login של ה-DC שלכם

2. הוסף את הפקודות הבאות ל Login Script הכלול בתיקיית DC (החלף $ logondir $ בתיקיית login לדומיין)

Windows XP/200x:

אם קיים “%ALLUSERSPROFILE%\ Application Data \ nvopts.dat” עבור: NOINSTALL
העתק “$ logondir $ \ NVClientInstall.exe” “%ALLUSERSPROFILE%\ Application Data \ NVClientInstall.exe”
%ALLUSERSPROFILE%\ Application Data \ NVClientInstall.exe

: NOINSTALL

Windows Vista/7/8/10:

אם קיים “%ALLUSERSPROFILE%\ sa \ nvopts.dat” עבור: NOINSTALL
העתק “$ logondir $ \ NVClientInstall.exe” “%ALLUSERSPROFILE%\ sa \ NVClientInstall.exe”
%ALLUSERSPROFILE%\ sa \ NVClientInstall.exe

: NOINSTALL

3. כעת המשתמשים יתקינו את NetVizor באופן אוטומטי בעת הכניסה.


הנחיות התקנה מתקדמות

בעזרת יכולות הניטור הריכוזיות של NetVizor ייתכן שתמצא צורך להתאים אישית את ההתקנה בכל מחשב שאתה מתכוון לעקוב אחריו. לדוגמה, אם תרצו שכל מחשב משתמש ישתמש במסד נתונים של מסנני אתרים שחיברת, יש להגדיר כל לקוח לשימוש ברשימה זו – מבלי שתצטרכו לייצא אותו ידנית לכל קליינט (זמן רב מאוד). הנה דרך לעקוף את עבודת הרגליים המייגעת הזו.

1. התקן את קליינט NetVizor במחשב שאתם מעוניינים לנטר. הגדירו לפי הצורך (כולל הגדרות רישום, מסנני אתרים ומסנני אפליקציות).

2. בתפריט ‘אפשרויות כלליות’ הקישו על ‘ייצא הגדרות NetVizor’ – ציין קובץ לשמירת ההגדרות. לדוגמה: settings.exp

3. מתוך התפריט ‘סינון תוכן והתראות התנהגות’ הקישו על ‘ייצא מסנני אתרים’ ו’ייצא מסנני יישומים ‘ – ציינו קובץ לכל אחד מיצוא הגדרות אלה גם כן. לדוגמה: websites.exp ו- applications.exp

4. מקמו את קבצי .exp אלה בתיקיית הכניסה שלך (כמו שתיארנו בשיטה השנייה לעיל).

5. הוסיפו את הפקודות הבאות ל- Login Script הכלול בתיקיית בקר התחום שלך (החלף $ logondir $ בתיקיית ה-login לדומיין ) יש להוסיף שורות אלה לאחר הפקודה ‘shell’ המצוינת לעיל בשיטה השנייה. הגדרות אלה יעתיקו את הקבצים המיוצאים ויגדירו אותם כתצורות הנוכחיות לשימוש המחשב המרוחק.

עבור Windows XP/200x:

  • העתק “$ logondir $ \ settings.exp” “%ALLUSERSPROFILE%\ Application Data \ nvopts.dat”
  • העתק “$ logondir $ \ websites.exp” “%ALLUSERSPROFILE%\ Application Data \ nvfa.dat”
  • העתק “$ logondir $ \ applications.exp” “%ALLUSERSPROFILE%\ Application Data \ nvfw.dat

עבור Windows Vista/7/8/10:

  • העתק “$ logondir $ \ settings.exp” “%ALLUSERSPROFILE%\ sa \ nvopts.dat”
  • העתק “$ logondir $ \ websites.exp” “%ALLUSERSPROFILE%\ sa \ nvfa.dat”
  • העתק “$ logondir $ \ applications.exp” “%ALLUSERSPROFILE%\ sa \ nvfw.dat

ניתן להעביר הגדרות “פוש” לתחנות גם מאוחר יותר, באמצעות תכונת הסנכרון של ממשק הניהול.


הגדרת האנטי וירוס/תוכנת ריגול

לפני שתפעילו מחדש את האנטי וירוס או תוכנת הריגול, תרצו להגדיר אותו כך שיתעלם מהקבצים של NetVizor לאחר ההתקנה.

לקבלת הוראות, כמו גם רשימה מלאה של קבצי NetVizor, בקר בדף החרגות האנטי -וירוס באתר החברה.
 
לאחר ביצוע ההחרגות תוכל להפעיל מחדש את האנטי וירוס שלך.

הסרת התקנת NetVizor


ניתן להסיר את הלקוח של NetVizor באופן מקומי או מרחוק באמצעות Login Script.

הסרת ההתקנה המקומית
NetVizor לא תופיע בתיקיית ‘הוספה/הסרה של קבצי תוכנה’, לכן עליכם להסיר אותה באופן ידני על ידי מחיקת הקליינט.
תיקיית התוכנה שלה היכן שהיא מותקנת (x: \ קבצי תוכנה \ nvclient \ או x: \ קבצי תוכנה (x86 ) \ nvclient \ if ב- 64 סיביות Windows) – ודאו שקליינט NetVizor אינו פועל לפני שתנסו למחוק תיקייה זו.


הסרת רשת
באמצעות שיטה זו תוכל להסיר את NetVizor מכל המחשבים ברשת מבלי שתצטרכו לבקר בכל תחנת עבודה.

1. העתיקו את קובץ ‘remover.exe’ מתיקיית ההתקנה של NetVizor (מיקום ברירת המחדל הוא c: \ program files \ netvizor \ remover.exe) לתיקיית ה-Login של הדומיין..

2. הוסיפו את הפקודות הבאות לתסריט הכניסה שלך הכלול בתיקיית בקר התחום שלך (החלף $ logondir $ בתיקיית הכניסה לדומיין שלך). כאשר פקודות אלה מבוצעות כאשר מחשב רשת מבצע את סקריפט הכניסה שלו, remover.exe יועתק לתחנת העבודה, הוא יבצע ויסיר את לקוח NetVizor ולאחר מכן יימחק.

  • העתק “$ logondir $ \ remover.exe” %ALLUSERSPROFILE %\ Application Data \ remover.exe “
  • %ALLUSERSPROFILE%\ Application Data \ remover.exe
  • del %ALLUSERSPROFILE %\ Application Data \ remover.exe

הסרה מרחוק באמצעות המסוף מבוסס האינטרנט
כדי למנוע מלקוח NetVizor לעקוב אחר המחשב המרוחק פשוט השתמש באפשרות “הסר התקנת NetVizor Server” בממשק האינטרנט של המחשב.


הסרה מרחוק באמצעות NetVizor Viewer
כדי למנוע מקליינט NetVizor לעקוב אחר המחשב המרוחק באמצעות ממשק הניהול, בחרו מחשב מרשימת המחשבים והקישו על ‘הסר’ בתחתית חלונית רשימת המחשבים, או הקישו על ‘הצג פעילויות’ ו ולאחר מכן בחר ‘הסר קליינט מהמחשב’.

 

דילוג לתוכן